Відомості
про навчально – методичне забезпечення освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти
у Комунальному закладі освіти « Широківський дошкільний навчальний заклад № 4 загального розвитку»
№ п/п |
Найменування наявних програм та методичних посібників |
Автор |
Наявна к-ть |
Ким затверджено, схвалено, рік |
||||
1. |
Базовий компонент дошкільної освіти |
Наук. керівник Богуш А.М. |
7 |
Наказ МОНмолодьспорту України Від 22.05.2012 № 615 |
||||
Програми ( комплексні, парціальні)
Комплексні програми: |
||||||||
2. |
«Українське Дошкілля». Програма розвитку дитини дошкільного віку. |
Білан О.І, Возна Л.М., Максименко О.Л. та ін. |
7 |
Лист МОНмолодьспорту україни Від 09.12.2011 № 1/11-11601 |
||||
3. |
Впевнений старт |
Андрієтті О.О., Голубович О.П., Дяченко Т.В., Ільченко Т.С. та ін. |
2 |
Наказ МОНмолодьспорту 2017 р |
||||
4. |
«Соняшник» Комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку. |
Калуська Л.В. |
1 |
Лист МОН України від 02.07.2013 № 1/11-10788 |
||||
5. |
Світ Дитинства |
Богуш А.М. |
1 |
Лист МОН України від 26.06.2015 р « 1/11-8964 |
||||
6. |
«Я у Світі». Програма розвитку дитини дошкільного віку у 2-х частинах |
наук. керівник Кононко О.Л. |
1 |
Наказ МОН від 24.06.2014 № 750 |
||||
|
Парціальні програми: |
|
|
|
||||
7. |
«Про себе треба знати, про себе треба дбати». Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку. |
Лохвицька Л.В. |
1 |
Лист ІІТЗО від 08.11.2013 р № 14.1/12-Г-632 |
||||
8. |
« Скарбниця моралі» . Програма з морального виховання дітей дошкільного віку. |
Лохвицька Л.В. |
1 |
Лист ІІТЗО від 25.07.2014 р № 14.1/12-Г-1359 |
||||
9. |
«Радість творчості». Програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку. |
Борщ Р.М., Самойлик Д.В. |
1 |
Лист ІІТЗО від 25.05.2012р № Г-106 |
||||
10. |
«Веселкова музикотерапія». Програма оздоровчо – освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку. |
Малашевська І.А. |
1 |
Лист ІІТЗ від 25.02.2015 № 14.1/12-54 |
||||
11. |
« Дитина у світі дорожнього руху» |
Тимовський О.А. |
1 |
Лист ІІТЗ від 25.12.2014 р № 14.1/12-Г-1856 |
||||
12. |
« Україна – моя Батьківщина». Програма національно – патріотичного виховання дітей дошкільного віку. |
Кичата І.І., Каплуновська О.М., Палець Ю.М. |
1 |
Лист ІМЗО від 25.03.2016 р № 2.1/12-Г-85 |
||||
13. |
« Англійська мова для дітей дошкільного віку». Програма та методичні рекомендації. |
Шкваріна Т.М., Кулікова І.А. |
1 |
|
||||
14. |
« Грайлик». Програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі. |
Берізіна О.М., Гніровська О.З,Линник Т.А. |
1 |
Лист ІІТЗО від 31.03.2014 № 14.1/12-Г-501 |
||||
15. |
« Дитяча хореографія» |
Шевчук А.С. |
1 |
Протокол № 1 засідання предметної комісії з дошкільної педагогіки і психології Науково – методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України від 13.03.2008 р |
||||
21 грудня 2016 року відповідно річного плану роботи в закладі з педагогічним колективом пройшов семінар - практикум на тему
" Перші кроки в економіку"
На семінарі були розглянуті такі питання:
1.Теоретичні засади та мотивація економічної освіти дошкільників.( виступ методиста Бубненкової Ю.М.).
2. Формування елементарних економічних знань засобами гри.
Демонстрування практичного матеріалу до занять з економіки. ( Бубненкова Ю.М).
3.Ознайомлення з міжнародною програмою соціальної та фінансової освіти дітей від 3 до 6 років " Афлотот"
4. тренінг " Формування навичок економічного мислення дітей дошкільного віку" ( провела практичний психолог закладу Пшенична Т.А.)
Атестація персоналу - складова кадрового менеджменту.
Робота з кадрами - один із напрямів діяльності вихователя-методиста дошкільного навчального закладу. Складовою кадрового менеджменту є атестація персоналу. Це важлива форма морального та матеріального стимулювання, спрямована на вдосконалення діяльності педагогів, які працюють в освітніх закладах різних типів і форм власності. Мета атестації педагогічних працівників:
І саме вихователь-методист має підтримувати прагнення педагогів до професійного зростання, допомагати кожному з них реалізувати на практиці наукові надбання, інноваційні технології, розкрити фахові здібності.
Посадова інструкція вихователя-методиста.
Конкретні, чіткі обов'язки, виконання яких спрямовуватиметься на реалізацію завдань атестаційного періоду в дошкільному навчальному закладі, мають бути визначені у посадовій інструкції вихователя-методиста. Зокрема, такі обов'язки:
Вихователь-методист може виконувати повноваження заступника голови чи секретаря атестаційної комісії, про що має бути зазначено у наказі керівника дошкільного навчального закладу «Про створення атестаційної комісії».
Функціональні обов'язки секретаря атестаційної комісії.
Якщо вихователя-методиста обрано секретарем атестаційної комісії, то до його основних обов'язків додаються ще й такі:
Ведення документації з атестації.
Проведення атестації передбачає ведення цілої низки документів, оформлення яких, як правило, покладається на вихователя-методиста. Зокрема, у методичному кабінеті ДНЗ має бути впорядковано такі матеріали щодо атестації:
Етапи атестаційного періоду.
Атестацію слід розглядати як постійний неперервний процес, тому що із завершенням одного атестаціиного періоду розпочинається наступний. Проте кожний такий атестаційний період містить кілька етапів, які повторюються з року в рік, а саме:
На кожному з цих етапів діяльність вихователя-методиста наповнюється певним змістом.
Питання, що вимагають особливої уваги вихователя-методиста.
На початку навчального року вихователю-методисту варто зосередити увагу на окремих питаннях, що дасть змогу уникнути непорозумінь та конфліктів у процесі проведення атестації педагогів у дошкільному навчальному закладі. Зокрема, необхідно:
Вихователям-методистам варто пам'ятати, що:
Комплексна оцінка рівня педагогічної майстерності педагогів, які атестуються.
Вихователь-методист, готуючи характеристику педагога, який атестується, має дати комплексну оцінку рівню його педагогічної майстерності, розкривши такі її складові:
Важливим аспектом такої комплексної оцінки є аналіз показників діяльності педагога за весь міжатестаційний період (за п'ять років), а не лише за рік атестації. Планомірне аналізування діяльності кожного педагога протягом цього періоду дасть можливість усім учасникам освітнього процесу уникнути зайвого напруження та хвилювань.
Вихователь-методист повинен так побудувати методичну роботу, щоб задіяти в ній кожного педагогічного працівника, залучаючи до участі в різноманітних заходах. Таким чином педагоги матимуть змогу реалізувати свої потенційні можливості, самореалізуватися. У міжатестаційний період слід вивчати досвід роботи педагогів, узагальнювати його та подавати на розгляд, схвалення, затвердження до науково-методичної ради відповідного рівня, яка уповноважена здійснювати науково-педагогічну експертизу методичних матеріалів.
Вихователю-методисту слід відстежувати будь-які досягнення, вести облік участі кожного педагогічного працівника у методичних заходах. Кожен вихователь-методист обирає зручну для себе форму фіксації інформації. Зокрема, це можуть бути індивідуальні облікові картки педагогів, моніторингові атестаційні таблиці або атестаційні карти експертної оцінки. Такі робочі матеріали допоможуть дати обгрунтовану вичерпну характеристику діяльності педагога за весь міжатестаційний період, забезпечать об'єктивність в оцінюванні діяльності педагогів, дадуть змогу уникнути формалізму під час підбиття підсумків вивчення діяльності вихователів.
Структурування отриманої інформації за допомогою таблиць, різних типів діаграм і т. ін. спрощує аналітичну роботу в межах кадрового менеджменту, зокрема з питань атестації.
Після завершення атестаційного періоду керівник ДНЗ і вихователь-методист аналізують і узагальнюють результати атестації та вносять корективи до бази даних кількісно-якісного складу педагогічних працівників дошкільного закладу.
Законодавчі та нормативні документи з питань атестації педагогічних працівників:
" Збереження фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку, їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище"
Адаптація ( з лат. «пристосування») – це пристосування організму до нової обстановки , а для малюка дитячий садок є новим, ще не відомим простором, з новим оточенням і новими відносинами.
Пристосування організму відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному та психологічному.
Фізіологічна адаптація – реакція функціональних систем організму, яка найбільш повно відповідає потребам певної ситуації.
Соціальна адаптація – постійний процес активного пристосування індивіда до умов соціального становища, а також результати цього процесу.
Психологічна адаптація – реакція нервової системи на пристосування до нових умов. Під час адаптації прояв малюком позитивних емоцій є дуже рідкісним явищем. А от негативних більше – це страх, джерело стресового стану дитини, який призводить до порушень стану нервової системи порушується сон .
Процес адаптації має різну для кожної дитини тривалість в часі і проходить у кілька етапів-фаз:
1. «Шторм» - на комплекс нових впливів всі системи організму дитини відповідають реакціями руху і значною напругою. Зростає збудливість, тривожність, можливе збільшення агресивності або поглиблення в себе. Погані сон, апетит, настрій. Фізіологічна і психологічна буря триває від 2-3 днів до 1-2 місяців (в окремих дітей)
2. «Шторм вщухає» - період нестійкого пристосування, коли дитячий організм шукає оптимальних варіантів реакції на зовнішні впливи. Малюк і далі приглядається до нового оточення, намагається долучитися до спільної діяльності, стає активним, зацікавленим, врівноваженим. Цей період більш тривалий ніж перший: від 1 тижня до 2-3 місяців.
3. «Штіль» - етап щодо сталого пристосування. Організм знаходить сприятливі варіанти реагування на нові умови життя, режим дня , спілкування. Дитина починає активно засвоювати контакти, брати участь у заняттях. Зменшується хворобливість, стабілізується сон, апетит, настрій. Цей період від 2-3 тижнів до 6 місяців.
Правила роботи вихователів з дітьми, які вперше прибули до дитячого садочку
Знання психологічних особливостей дитини раннього віку – це запорука успішної і плідної роботи.
Не залишай дитину без уваги.
Допоможи дитині знайти спільну мову з однолітками.
Зустрінь дитину з відкритим серцем і любов'ю, щоб дитина відчула себе захищеною.
Не вживай грубих і образливих слів.
Методи успішної адаптації дітей в тісній співпраці вихователя з батьками
Ø Анкетування батьків;
Ø Дні «відкритих дверей»;
Ø «прогулянкові групи»;
Ø Недовге перебування дитини в групі з батьками;
Ø Консультації, поради, пам’ятки;
Ø Відвідування дитини вдома.
Виробнича нарада при завідувачі.
Тема: Актуальність духовно - морального виховання"
Черга денна
1. Виступ - презентація на тему " Формування основ духовно - морального виховання дошкільників" - завідуюча ДНЗ Коржовська Н.О.
2. Доповідь на тему: " Духовно - моральне виховання дошкільників" - вихователь - методист Бубненкова Ю.М.
3.Анкетування вихователів ( згідно парціальної прогами " Скарбниця моралі"
4. Тренінг ( обговорення проблемних ситуацій)