ЧИ ЗАЛЕЖИТЬ ВАША ДИТИНА ВІД КОМП'ЮТЕРА


Комп'ютерні ігри – риса нашого сучасного життя. Сьогодні вони стали не лише розвагою, а й певним носієм культури, оскільки фокусують сучасну мораль та етику. Комп'ютер, як будь-який носій культури, одні можливості для самовираження створює, а інші обмежує.Сучасні діти можуть легко працювати з різними комп'ютерними новинками. Але головне: щоб вони не потрапили в залежність від ” комп'ютерного друга ”, а все-таки цінували і прагнули до живого, емоційного, людського спілкування. 

СПЕЦІАЛІСТИ визначають наступні ознаки залежності дитини від комп'ютера:

  • Дитина їсть, п'є, готує уроки біля комп'ютера
  • Дитина провела хоча б одну ніч біля комп'ютера
  • Повертаючись додому, дитина одразу сідає за комп'ютер
  • Добре почувається за комп'ютером, відчуває певну ейфорію
  • Якщо дитина позбавлена можливості сидіти за комп'ютером або вимушена займатись якоюсь іншою справою - вона стає дратівливою, неспокійною
  • Дитина починає більше часу проводити за комп'ютером і зменшує час для занять, домашніх справ, повністю чи частково втрачаючи до них інтерес
  • Починає часто конфліктувати з близькими людьми через свою діяльність
  • Починає говорити неправду
  • Очікує слідуючого “ сеансу ” життя у віртуальній реальності, через що покращується настрій


СПЕЦІАЛІСТИ ЗАУВАЖУЮТЬ, ЩО без шкоди для здоров'я дитина може працювати за комп'ютером не більше 15 хвилин підряд, підліток – 1-2 години ( після 2 годин у 73 % підлітків з'являється зорова та загальна втома ). Комп'ютер може стати помічником і “ другом дитини ”, якщо дорослий буде розповідати про його позитивні сторони: за допомогою комп'ютера можна створювати незвичні малюнки, сюжети, музичні твори, відшукати цікаві сайти про живу природу, історичні події тощо.

Варто нагадувати дитині про обов'язкове виконання після роботи за комп'ютером гімнастики для очей:


Міцно заплющити очі на 3-5 сек, потім розплющити на 3-5 с. Повторити 6-8 разів.
Швидко поморгати протягом 30 с.
Подивитись у вікно, знайти нійвіддаленішу точку і затримати на ній погляд. 
“Написати” очима цифри від 1 до 1 до 9.
“Намалювати” очима 6 горизонтальних вісімок і 6 вертикальних.
“Намалювати” очима 6 геометричних фігур (коло, квадрат) за годинниковою стрілкою, потім - проти.

 

 

 

 

 

 


Гіперактивна дитина.

 

Гіперактивна дитина щиро хоче стриматися, але не може. У її поведінці немає злого умислу - вона собою дійсно не володіє. Навпаки, це нею володіють суперечливі бажання, неусвідомлені потяги, тривога, страх, агресія.

Гіперактивні діти на людях поводяться набагато гірше, ніж удома: контакти з чужими людьми діють на них збудливо. Некерована дитина не переслідує якихось конкретних цілей, вона щиро не розуміє, до чого можуть призвести її дії. Наприклад, вона може вибігти на проїжджу частину, грати з гострими предметами і т.д.

Як же поводитися з гіперактивною дитиною? Найоптимальніший варіант - коли батьки беззастережно приймають свого малюка, беззавітно люблять його, але проявляють при цьому, скажімо так, ласкаву строгість.

 

Для розвитку навичок контрольованої поведінки дитини можна застосовувати такі прийоми:

 відтворення найпоширеніших ситуацій, у яких виникають психологічні труднощі;

 виокремлення та розпізнавання типових форм прийнятної та неприйнятної поведінки;

 набуття і закріплення позитивних стереотипів поведінки та способів розв'язання конфліктів;

 розвиток навичок самостійного вибору і за­своєння дитиною відповідних форм реакцій та дій у різних ситуаціях;

 обігравання ситуацій з характерними для певної групи проблемами спілкування і пове­дінки дитини;

 реагування на внутрішні негативні пережи­вання дитини, що відбувалися раніше в дитя­чому садку або вдома;

відгадування загадок на розв'язання конфлікт­них ситуацій;

 створення самостійних ігор-фантазій з проекцією нових емоційних проблем та актуальних пропозицій;

 розроблення завдань на активізацію позитивних емоцій­них виявів;

 закріплення нових форм соціального реагування тощо.